خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 17:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران ؛

جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود از محور مقاومت را ادامه خواهد داد

عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان با سوریه تاکید کرد:به برکت خون شهیدان مقاومت و حاج قاسم سلیمانی، محور مقاومت مستحکم تر شده و سوریه امروز از بحرانها عبور کرده است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت هیفاء جمعه نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و هیأت همراه که به تهران سفر کرده اند ظهر امروز دوشنبه نهم مهرماه با عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان با سوریه دیدار و گفتگو کردند.



عباس گلرو در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و راهبردی تهران - دمشق گفت: "روابط مستحکم جمهوری اسلامی ایران و سوریه جدایی ناپذیر بوده  با همکاریهای گسترده دو کشور در عرصه های مختلف بویژه همکاریهای اقتصادی، این روابط راهبردی باید توسعه یابد.



وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزیهای اخیر سوریه در برابر تروریسم تکفیری خاطر نشان کرد:  همبستگی کامل ملت، دولت و ارتش سوریه در این تحولات مشهود است و مقاومت ملت و ارتش سوریه عنصر اساسی این پیروزی ها در برابر تروریسم تکفیری بود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کمک‌های محوری ارتش و ملت سوریه و ایستادگی محور مقاومت سبب شد دشمنان به ظاهر دوست سوریه، اشتباهات بزرگ خود را در حمایت از تروریسم در این کشور بپذیرند و امروز هیچگونه خبری از این کشورها در سوریه نیست.



گلرو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود از محور مقاومت را ادامه خواهد داد گفت: به برکت خون شهیدان مقاومت بویژه حاج قاسم سلیمانی، محور مقاومت مستحکم تر شده و سوریه امروز از بحرانهای میدانی و سیاسی عبور کرده است.



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه مناسبات فیمابین، به ویژه همکاریهای اقتصادی و تجاری و در راستای منافع راهبردی دو کشور و دو ملت، تاکید کرد.



خانم هیفاء جمعه نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز در این دیدار گفت:سوریه بر استمرار روابط پایدار و قدرتمندی که رهبران دو ملت آن را ایجاد کرده اند تاکید دارد.



وی خاطر نشان کرد:  خون شهدای دو ملت در هم آمیخته شده و ضامن پیوند عمیق دو کشور و دو ملت است."هیفاء جمعه و هیأت همراه در پایان این دیدار، از همکاری جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازسازی سوریه و تقویت زیرساختهای این کشور قدردانی کردند.



شایان ذکراست؛ در این دیدار تعدادی از اعضای گروه‌ دوستی پارلمانی دو کشور نیز حضور داشتند و در رابطه با تحولات سوریه، منطقه و مناسبات دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351180
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار